کرم آبرسان
کرم آبرسان چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

کرم آبرسان چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های یک کرم آبرسان خوب بپردازیم .
تصور داشتن پوست زیبا و لطیف وبدون هیچ گونه چین وچروک برای هر انسانی زیباست .اکثرخانم هایی که برای سلامت خود ارزش قائل هستند می دانند که پوست انسان نگهبان بدن آن هاست و سلامت پوست‌ نیز در افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر است .
همه ما انسان ها چهره های زیبای کم آرایش را دوست داریم و می دانیم که اگر پوست صاف و باطرواتی داشته باشیم احتیاجی به آرایش های غلیظ برای زیباتر کردن چهره نخواهد بود .
یکی از محصولاتی که باید به صورت مداوم از آن جهت افزایش تازگی وطراوت صورت خود استفاده کنید ،آبرسان ها هستند .
آبرسان ها محصولاتی هستند که پایه اصلی مواد تشکیل دهنده آن ها مواد جذب کننده رطوبت است .در این محصولات از موادی مانند گلیسیرین ، اسید هیالورونیک،شی باتر و اسیدلاکتیک استفاده شده که به جذب آب و نگه داشتن آن روی پوست بسیار کمک می‌کنند .
پس وظیفه اصلی کرم ها و ماسک های آبرسان این است که به داد پوست برای جذب رطوبت از هوا و حتی نگهداری از آن برسند.

کرم آبرسان

آیا آبرسان ها فقط مخصوص پوست های خشک هستند؟

خیر !
هرنوع پوستی اعم از خشک ،چرب و مختلط نیاز به آبرسان ها برای جذب رطوبت صورت دارد . برای مثال افراد دارای پوست خشک برای آنکه از پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست خود جلوگیری کنند، هم نیازمند کرم آبرسان برای جذب رطوبت و هم نیازمند مرطوب کننده های باکیفیت برای حفظ و نگهداری رطوبت جذب شده هستند. حتی محصولاتی در بازار وجود دارند که ترکیبی از آبرسان و مرطوب کننده برای پوست های خشک هستند . سعی کنید مرطوب کننده هایی که از روغن های دانه های گیاهی مختلف و روغن های دانه هایی مانند بادام ، نارگیل ، گردو و … تشکیل شده اند ، استفاده کنید.
پوست های خشک نیازمند جذب رطوبت وهمچنین محافظت از آن هستند در نتیجه برای استفاده از کرم های آبرسان ابتدا آن را رو صورت بمالید تا بتوانند رطوبت موجود در هوا راجذب کنند و سپس با استفاده از کرم مرطوب کننده رطوبت موجود در پوست به دام خواهد افتاد و به بیرون هدایت نخواهد شد.
اگرفکرمی‌کنید پوست های چرب نیازی به کرم آبرسان ندارند سخت در اشتباهید .در واقع پوست های چرب نیازی به مرطوب کننده ها که حاوی روغن هستند ندارند و حتی افراد دارای پوست چرب می توانند از مرطوب کننده هایی که بر پایه آب هستند استفاده کنند. اما اگر از مرطوب کننده برپایه چربی استفاده کنند کرم پودر روی صورت‌شان ماسیده خواهد شد و پوست نمی تواند نفس بکشد و احتمال جوش و آکنه روی پوست آن ها نیز بسیار بالا خواهد بود.
پس اگر پوست چربی دارید فکرنکنید به میزان کافی رطوبت روی پوست شما وجود دارد زیرا پوست چرب دلیل بر میزان کافی آب روی پوست نیست .
افراد دارای پوست چرب می توانند از آبرسان های فاقد چربی به منظور جذب آب از هوا روی پوست خود استفاده کنند . آبرسان‌ها به پوست های چرب کمک می‌کنند تا از بروز چین وچروک های احتمالی که درگذر زمان ممکن است روی پوست آن‌ها ایجاد شود ، جلوگیری خواهند کرد .

تفاوت آبرسان ها با مرطوب کننده ها

همانطور که اشاره شد کرم آبرسان وظیفه جذب آب از روی هوا و قسمت های داخلی پوست به روی آن را دارند و تا حد زیادی برای حفظ ونگهداری آن اثر گذارهستند. در حالی مرطوب کننده ها وظیفه نگهداری رطوبت بر روی پوست را بر عهده دارند و از موادی که حاوی چربی هستند مانند انواع مختلف روغن های گیاهی و معدنی تشکیل شده اند که این مواد با ایجاد یک غشای محافظت کننده روی پوست اجازه خروج رطوبت از پوست به بیرون را نمی دهند .
اما در آبرسان ها خبری از مواد غنی از چربی نیست و بیشتراز مواد هموکتانت برای جذب رطوبت بر روی پوست استفاده می شود .
بسیاری از افراد تفاوت این دو محصول را نمی دانند و ممکن است با انتخاب اشتباه به پوست خود آسیب بیشتری بزنند . برای آنکه بدانید به کرم مرطوبت کننده نیاز دارید و یا یک کرم آبرسان معمولی ، بهتر است در درجه اول نوع پوست خود را شناسایی کرده و با توجه به موادتشکیل دهنده موجود در آبرسان ها و مرطوب کننده ها برای انتخاب آن ها تصیم گیری کنید .

بهترین زمان برای استفاده از آبرسان چه زمانی است ؟

بهترین زمان استفاده از آبرسان ها زمانی است که پوست شما فاقدهرگونه چربی بوده و قابلیت جذب حداکثری آب و رطوبت را داشته باشد . می توانید داخل حمام برای پاک سازی پوست خود از ماسک های مختلف وباکیفیت استفاده کنید . سپس بعد از استفاده از اسکراب‌ها پوست تمیز فاقدآلودگی وچربی خواهید داشت و همان موقع ، بهترین زمان ممکن برای جذب رطوبت هوا و استفاده از کرم های آبرسان می باشد .

استفاده از کرم آبرسانچگونه از کرم آبرسان استفاده کنیم ؟

پس از حمام و پاک شدن پوست از هرگونه غباروآلودگی ، نوبت استفاده از کرم آبرسان است . می‌توانید صورت خود را با یک حوله نرم پاک کرده و حجم مناسبی از کرم را (تقریبا به اندازه دوبندانگشت ) برداشته و به دستان خود بمالید و سپس دستان خود را روی کل صورت مالیده و صورت را ماساژ دهید . بهتراست ماساژ صورت ، به صورت حرکات دورانی رو به بالا باشد تا اثرخود را روی پوست بگذارد.
با توجه به اینکه قسمت های زیرچشم بافت نازکی دارند و ممکن است کرم آبرسان به خوبی در آن ها نفوذ نکند بهتراست آن را با حرکات آرام ضربه ای روی پوست‌تان بزنید . همچنین در قسمت هایی که پوست کمی خشک به نظر می رسد مانند دور لب ها ، اطراف بینی ، می توانید همین ضربات آرام را تکرار کنید .

نتیجه گیری

بسیاری از آبرسان های موجود در بازار می توانند به خوبی نیاز شما را برطرف کنند تنها کافی است پوست خود را شناسایی کرده و اقدام به خرید آن کنید .
کرم آبرسان یکی از پایه های اصلی محافظت از پوست به شمار می آید و اگر به استفاده از آن اعتقادی نداشته باشید و یا در استفاده از این محصولات تنبلی کنید بعدها پس از گذشت زمان متوجه تغییرات زودهنگام در پوست خود خواهید شد. در نتیجه استفاده از کرم آبرسان را فراموش نکنید و برای داشتن پوستی زیبا و سالم تلاش کنید.