پرایمر صورت چیست
پوست مخملی با استفاده از پرایمر صورت

پرایمر صورت چیست ؟

اگر کمی با محصولات آرایشی آشنایی داشته باشید حتما نام پرایمر صورت به گوش‌تان خورده است .
برای آنکه متوجه شوید پرایمر چیست مقاله را با یک مثال شروع می کنم.برای آنکه یک ساختمان به درستی بنا شود ،پی آن باید محکم و اصولی چیده شود .اگر در ساخت و اسکلت اصلی ساختمان کوتاهی شود و از مصالح نامناسب و بی کیفیت استفاده شود ، ساختمان به صورت کلی پرنقص بوده و نمی تواند آن طور که باید استاندارد باشد .
میکاپ صورت هم مانند ساختن یک ساختمان نیازمند رعایت اصول دقیق در همه ی گام هاست.

پوست یکی از اصلی ترین اصول میکاپ چهره است و اگر از یک سری مواد لازم با کیفیت برای میکاپ صورت استفاده نشود ، نتیجه نهایی به هیچ عنوان دلخواه شما و یا مشتریان‌تان نبوده و در نهایت ماندگاری و نچرال بودن پوست و چهره را نیز از دست خواهید داد.
پرایمرصورت مانند پی ساختمان است. که اگر به درستی انتخاب نشود ویا اصلا در آرایش صورت مورد استفاده قرار نگیرد نتیجه ی مورد قبولی به هیچ عنوان نخواهند داشت و پوست طراوت و تازگی که باید داشته باشد را ندارد.

پرایمرها زیرسازی پوست را برعهده دارند و قبل از زدن کرم پودر و بعد از زدن آبرسان بر روی صورت استفاده می شوند .یکی از وظایف اصلی پرایمرصورت ، مخملی کردن صورت و بالا بردن ماندگاری آرایش است .به طوریکه پس از زدن کرم پودر خبری از پوسته پوسته شدن و ماسیدن کرم پودر بر روی صورت نخواهد بود .

همچنین این محصول کار جذب رطوبت را نیز برعهده دارد زیرا از موادی بر پایه سیلیکون ها مانند دایمتیکون ها تشکیل شده اند که به شدت در نرم کردن صورت موثرند.
بسیاری از افراد تصور می کنند پرایمرها پوست را چرب می کنند. اما اینگونه نیست در اصل این محصولات با خاصیت نرم کنندگی که دارند برای بالا بردن دوام ۱۵ ساعتی میکاپ پوست را مخملی می کنند تا کرم پودر به طرز فوق العاده ای برروی صورت بنشیند .

 

پرایمر صورت

آیا پرایمرها فقط مخصوص پوست هستند ؟

خیر شما می توانید در بازار انواع مختلف پرایمرهای پلک برای بالا بردن ماندگاری سایه و خط چشم ، پرایمرهای لب برای از بین بردن خشکی دور و روی لب ، پرایمرهای مژه برای تقویت مژه ها و نچسبیدن آن ها به هم و پرایمرهای رنگی برای تصحیح کردن لکه های صورت و عیوب صورت ، را پیدا کرده و از آن ها استفاده کنید .اما این مقاله بیشتر به معرفی و ویژگی یک پرایمرصورت خوب و باکیفیت می پردازد.

کاربردهای کلی پرایمر پوست چیست ؟

همانطور که اشاره شد وظیفه اصلی پرایمرها دوام بالای آرایش و مخملی کردن پوست برای نچرال نشان دادن چهره است . اما کاربردهای پرایمر به همین دو موضوع ختم نمی شود .

⦁ شما می توانید برای از بین بردن موقت چین وچروک های سطحی روی صورت از پرایمرصورت استفاده کنید. برای مثال پرایمرهای مخصوص زیر چشم برای افرادی که خطوط کمی زیر چشم دارند وجود دارد که به صورت موقت این خطوط را می پوشاند .
⦁ مات کردن صورت و جلوگیری از برق افتادن پوست وظیفه دیگر پرایمرهاست.
⦁ بااستفاده از پرایمرهای رنگی دیگر نیازی به استفاده از کانسیلرهای رنگی جهت پوشاندن جای لک و جوش بر روی پوست نیست .
⦁ نرم کردن پوست نیز یکی دیگر از کاربردهای پرایمرصورت است . می توانید قبل از زدن مرطوب کننده مقداری پرایمر را روی صورت خود بزنید تا پوست‌تان میزبان لطافت شده و سپس از مرطوب کننده جهت حفظ و نگهداری از رطوبت صورت خود استفاده کنید .
⦁ اگر برای‌ شما روشن شدن پوست اهمیت دارد می توانید از پرایمرهایی که خاصیت روشن کنندگی دارند استفاده کنید .

آیا برای انواع پوست ها پرایمر های متناسب با آن ها وجود دارد ؟

بله !
می توانید به راحتی با شناسایی پوست خود پرایمرهای مخصوص پوست‌تان را تهیه کنید .
اگر پوست خشکی دارید باید از پرایمرهایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارند و همچنین از دانه های روغنی گیاهان مختلف بهره گرفته اند استفاده کنید تا هم رطوبت پوست شما تامین شود و هم ماندگاری آرایش صورت‌تان افزایش یابد .

اگرپوست‌تان چرب است پس نباید از پرایمرهای روغنی استفاد کنید. پرایمرهای دارای خاصیت مات کنندگی و کنترل‌کنندگی چربی پوست برای شما مناسب است . همچنین اگر پوست چربی دارید که مستعد جوش می باشد باید از پرایمرهایی استفاده کنید که خاصیت آبرسانی نیزدارند و فاقد چربی هستند .
پوست های معمولی نیز می توانند از پرایمرهای معمولی که بر پایه آب هستند استفاده کنند.
همچنین اگر منافذ باز پوست دارید استفاده از پرایمرهایی که وظیفه بستن منافذ پوست را دارند بسیار مفید است.

روش استفاده از پرایمر

به صورت کلی چند نوع پرایمر پوست در بازار می توان یافت ؟

در خرید پرایمر باید دقت لازم را داشته باشید چرا که انواع مختلفی دارند و شما باید متناسب با نیاز پوست صورت‌تان آن ها را تهیه کنید در ذیل برخی از انواع پرایمرهای پرکاربرد بازار را معرفی خواهیم کرد .پرایمرهایی که وظیفه بستن منافذ را برعهده دارند.
پرایمرهایی که وظیفه آبرسانی پوست را برعهده دارند .
پرایمرهایی که وظیفه درخشان کردن و مخملی کردن صورت را برعهده دارند.
پرایمرهایی که وظیفه از بین بردن چین و چروک ها را به صورت موقتی برعهده دارند .
پرایمرهایی که خاصیتی مانند کانسیلرهای رنگی برای تصحیح عیوب صورت را دارند.

نحوه استفاده از پرایمر به چه صورت است ؟

قبل از آنکه از پرایمرصورت استفاده کنید ، باید صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و آلودگی پاک کنید و سپس اقدام به استفاده از آن کنید .
برای استفاده از پرایمرصورت ، مقداری از آن را حدودا یک سر انگشت روی صورت خود قرار داده و آن را به صورت حرکات دورانی و رو به بالا مالش دهید تا حسابی جذب پوست شود . البته پرایمرهایی که در زیرچشم برای جلوگیری از خط و خطوط استفاده می شوند و حتی پرایمرهای مختص بستن منافذ پوست را فقط می توانید از طریق ضربات آهسته جذب پوست کنید .در غیر این صورت و تنها با مالیدن پرایمر با انگشت ، کانسیلر و کرم پودر روی پوست ماسیده می شود و نتیجه کاملا عکس را ایجاد خواهدکرد.
در نهایت ۵ دقیقه صبر کنید تا پرایمر اثر خود را روی صورت بگذارد و سپس اقدام به ادامه کار کنید .

نتیجه گیری

پرایمرها می توانند معجزه ای برای لطافت پوست و ماندگاری آرایش صورت شما باشند اما در استفاده از آن باید بسیار دقت کنید . استفاده بیش از حد پرایمرصورت ممکن است باعث خشکی پوست شود . همچنین لازم نیست پرایمر را به همه جای صورت خود بزنید . می توانید پرایمر را روی نقاط نورانی صورت که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همچنین آسیب پذیرتر هستند بزنید . نقاط نورانی صورت شامل گونه ها ، وسط پیشانی ،نوک بینی و چانه هستند که بیشتر از قسمت های دیگر صورت نیازمند استفاده از پرایمرصورت می باشند.