کرم پودر
کرم پودر چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟

کرم پودر چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟

کرم‌پودرها یکی از اصلی‌ترین لوازم میکاپ صورت هستند که تاثیرات بسیاری در کیفیت نهایی میکاپ خواهند گذاشت. اصلی‌ترین وظیفه یک کرم‌پودر باکیفیت خوب، کاور و پوشانندگی بالای آن به منظور ساختن پوستی صاف و طبیعی است. این اشتباه است که تصور کنید از کرم پودرها تنها برای سفیدکردن پوست استفاده می شود .کرم پودرها نه تنها می توانند تغییراتی در رنگ پوست شما ایجاد کنند بلکه علاوه بر پوشانندگی لکه ها و جای جوش ها توانایی ایجاد پوستی یکنواخت و نچرال را خواهند داشت.

کرم پودر چیست؟

 

اگر از بهترین محصولات آرایشی استفاده کنید اما کرم‌پودر‌تان کیفیت مناسب را نداشته باشد و یا متناسب با پوست‌تان نباشد ،میکاپ شما جلوه و کیفیت خاص خود را از دست خواهد داد و آن طور که باید نمی‌تواند شما را راضی کند و شما در نهایت حس می‌کنید در آرایش صورت خود چیزی کم دارید. به صورت کلی کرم‌پودرها می‌توانند در نتیجه کارشما بسیار تاثیرگذارباشند.

یک کرم‌پودر باکیفیت خوب بدون زیرسازی مناسب باز هم چیزی کم دارد و نمی‌تواند رضایت بخش باشد .پس قبل از زدن کرم‌پودر بر روی صورت خود با شناسایی نوع پوست‌تان از پرایمر های مخصوص جهت مخملی کردن صورت استفاده کنید تا کرم پودر به راحتی روی پوست‌ جذب شود و خبری از ماسیدن آن روی صورت نباشد .

 

ترکیبات کرم پودر چیست ؟

به صورت کلی کرم‌پودرها به سه دسته کلی تقسیم می شوند .کرم‌پودرهای بر پایه آب ، کرم‌پودرهای بر پایه روغن و کرم‌پودرهای برپایه سیلیکون .

هرکدام از این کرم پودرها مناسب پوست های مختلف و حتی شرایط آب وهوایی که افراد در آن زندگی می کنند هستند .

در ترکیبات آن ها مواد مختلف دیگری مانند انواع نگهدارنده ها برای جلوگیری از ورود باکتری ها ، انواع سیلیکون ها برای ایجاد لطافت و نرم کردن کرم‌پودر بر روی صورت ،انواع مختلف سرامیدها برای ایجاد لطافت و جلوگیری از ایجاد خط و و خطوط روی صورت و… وجود دارد.

به صورت کلی کرم‌پودرهایی که بر پایه آب هستند بافت سبکتری نسبت به کرم‌پودرهای بر پایه روغن و سیلیکون دارند و مناسب افرادی هستند که پوست های بدون ایراد دارند و تنها برای آنکه یک لایه نازک بر روی پوست صورت ‌شان قرار بگیرد تا پوست را طبیعی و خوش رنگ تر جلوه دهند مناسب است . پس نتیجه می گیریم که اگر به دنبال کرم‌پودر باکیفیت و با پوشانندگی بالا هستید کرم‌پودرهای بر پایه آب نمی تواند نیاز شما را برطرف کند زیرا قدرت پوشانندگی آن ها بالا نیست اما در عوض نسبت به بقیه کرم‌پودرها سالم تر بوده و خاصیت آبرسانی بیشتری بر روی صورت دارند.

کرم‌پودرهای بر پایه روغن همانطور که از نامشان پیداست از موادی مانند گلیسیرین که خاصیت نرم کنندگی دارند ساخته شده اند و همان ترکیبات چرب باعث می شود تا یک لایه ضخیم تر از کرم پودرهای بر پایه آب بر روی پوست ایجاد شود این لایه ضخیم روغن خاصیت پوشانندگی بسیار بالاتری را برای کرم‌پودر ایجاد خواهد کرد .

اما اگر به دنبال کرم‌پودر باکیفیتی هستید که روی پوست‌تان حالت ماتی ایجاد کند وبرق صورتتان را بگیرد و ماندگاری بسیار بالا و پوشانندگی عالی داشته باشد می توانید سراغ کرم‌پودرهای بر پایه سیلیکون بروید که همانطور که از نامشان پیداست ، سیلیکون به کاررفته در آن ها باعث جلوگیری از تعریق صورت و خروج رطوبت از روی پوست می شود و درنتیجه شما شاهد پوست مخملی و ابریشمی زیبایی خواهید بود .

در کرم‌پودرهای برپایه سیلیکون خبری از آب نیست و قدرت آن در مخملی کردن پوست است و همین موضوع باعث شده تا بیشتر آرایشگران از این نوع کرم‌پودر ها برای میکاپ صورت عروس ها و مشتریان ویژه خود استفاده  کنند .

چگونه کرم‌پودر با کیفیت متناسب با پوست خود را انتخاب کنم؟

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید تشخیص نوع پوست‌تان است . اگر متناسب با پوستی که دارید کرم‌پودرخود را تهیه نکنید حتی اگرآن محصول بهترین و باکیفیت ترین کرم‌پودر باشد در نهایت از آن راضی نخواهید بود زیرا اساس انتخاب شما اشتباه است .درنتیجه در مرحله اول ،  نوع پوست خود را شناسایی کنید وسپس به انتخاب یک کرم‌پودر باکیفیت و خوب بپردازید .

کرم پودر مناسب

اگرپوست شما خشک است پس باید علاوه بر آبرسانی به وسیله پرایمرهای آبرسان از کرم‌پودرهایی استفاده کنید که برپایه روغن هستند تا علاوه برکمک به آبرسانی پوست ، بتواند رطوبت و چربی مورد نیاز آن برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست را تامین کند .

اما اگر پوست مستعد جوش و آکنه دارید و اغلب اوقات  چرب است. پس کرم‌پودرهایی که بر پایه روغن باشند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند زیرا با ایجاد یک لایه ضخیم چربی روی پوست‌تان به چرب ترشدن کرم پودر کمک خواهد کرد و همین موضوع باعث ماسیدن کرم پودر روی صورت شما خواهد شد .در واقع بهترین کرم پودرها برای شما کرم‌پودرهای بر پایه آب هستند که علاوه بر خاصیت زیرسازی که دارد آبرسانی پوست برای جلوگیری از افزایش آکنه را انجام داده و پوست طبیعی تری را ایجاد خواهند کرد.

همچنین اگرجایی نام کرم‌پودرهای فاقد چربی به گوش‌تان خورد تعجب نکنید.این کر‌م‌پودرها مخصوص افراد دارای پوست چرب است که این افراد به دلیل وجود لایه های چربی روی پوست خود باید از آن استفاده کنند تا هم برق صورت‌شان گرفته شود و هم پوست حالت ماتتری به خود بگیرد.

در ترکیبات کرم‌پودرهای فاقد چربی به جای گلیسیرین که نقش ایجاد لایه روغنی و ماندگاری و پوشش را در کرم‌پودر ایفا می‌کند از ماده ای به نام استر استفاده شده است که از کاور و پوشانندگی کرم‌پودر کم نشود و به مخملی کردن پوست نیز بیشتر کمک کند.

اگر هم قرار است کرم‌پودرهای مختلف را با هم ترکیب کرده و ازآن ها استفاده کنید بهتر است کرم پودرهایی که از یک پایه هستند را برای این کار استفاده کنید تا مشکلی حین میکاپ مانند جوش زدن ، نخوابیدن کرم‌پودر روی صورت و… را نداشته باشید .

نکته دیگر درمورد انتخاب یک کرم‌پودر باکیفیت، رنگ پوست شماست . سعی کنید بیشتر از کرم پودرهایی که یک الی دو درجه از رنگ پوست‌تان روشنتر هستند استفاده کنید تا پوست حالت و رنگ طبیعی خود را از دست ندهد. همچنین برای آنکه تناژ مخصوص کرم پودر خود را انتخاب کنید باید به رنگ رگ دست خود نگاهی انداخته و متناسب با آن اقدام به انتخاب رنگ کنید .

اگر رگ دست‌تان را زیر نور قرار دهید و رنگ آبی وبنفش را مشاهده کردید کرم پودرهای با تناژ صورتی برای شما مناسب است و اگر رنگ رگ‌تان به سبز می خورد کرم‌پودرهای با تناژ زرد برای شما مناسب خواهد بود .

نحوه استفاده از کرم‌پودر

متاسفانه اکثر افرادی که از کرم پودرهای خوب استفاده می‌کنند روش استفاده درست آن را نمی‌دانند. و همین موضوع باعث شده تا نظرات اشتباه منفی خود را به دیگران نیز انتقال دهند و از محصولی که در دست دارند رضایت نداشته باشند .

نحوه استفاده از کرم پودر

برای آنکه کرم‌پودر باکیفیت ومناسب شما به خوبی روی صورت بنشیند. اولین نکته مهم آن زیرسازی متناسب با پوست صورت است که می توان در نتیجه کار معجزه آسا عمل کند . اگرپوست خشکی دارید سعی کنید از پرایمر های آبرسان استفاده کنید وآن را کاملا روی پوست خود پخش کرده تا حالت یکنواختی داشته باشد . سپس بعد از چنددقیقه کرم پودر بر پایه روغن خود را با براش های مخصوص آرایش پوست به صورت ضربه ای و یکنواخت بزنید تا کرم‌پودر جذب صورت شود .

حالا نوبت به اسفنج نم‌دار یا همان بیوتی بلندراست که باید به آرامی و با ضربات آهسته کرم‌پودر را جذب پوست کنید و اصطلاحا آن را روی صورت خود بخوابانید .اما کار همینجا پایان نمی‌پذیرد . بدون استفاده از پودر فیکس و یا پنکیک هایی که برق صورت را بگیرند ، شاهدپوست ابریشمی و مخمل نخواهیم بود .

بهتراست با همان حرکات ضربه ای ، پودر فیکس را به وسیله براش‌های مخصوص روی پوست خود بزنید تا از هرگونه حرکت کرم‌پودر روی صورت و یا ماسیده شدن آن جلوگیری شود .
در نهایت پس از آنکه گریم صورت انجام شد استفاده از اسپری فیکس برای مات کردن کامل صورت توصیه می شود.

انواع کرم پودر

همانطور که اشاره شد کرم‌پودرها علاوه بر ترکیبات مختلفی که در آن ها متناسب با نوع پوست افراد به کاررفته شده است. به صورت  فون های مایع ، مایع غلیظ یا همان کرم‌پودر فشرده و جامد که همان پنکیک و پودرهای فشرده است در بازار موجود می‌باشند .

نتیجه گیری

برای انتخاب و خرید کرم‌پودر باکیفیت علاوه بر شناخت ترکیبات کرم‌پودر و همچنین توجه به نوع پوست‌تان ، بهتر است کرم‌پودر مورد نظر را بر روی چانه خود امتحان کنید .چانه یکی از بهترین قسمت های صورت برای انتخاب رنگ کرم‌پودر است . اگر بین کرم‌پودر منتخب و گردن خود تفاوت رنگ فاحش را حس نکردید ، متوجه شوید که انتخاب درستی در رنگ کرم‌پودر خود داشته اید .